sunnuntai 5. heinäkuuta 2015

Viikkoviesti 14: Värityskirjaa ja ikuista ruokaremppaa

Olen hurahtanut värittämiseen. Uskon, että moni muukin on. Nythän on ilmeisen "trendikästä" värittää. Kirjakaupoissa on monia erilaisia värityskirjoja. Itselleni valitsin Kirke Muhosen kuvittaman Mindfullness-värityskirjan. Postauksen kuva on kyseisestä kirjasta.
Olen lapsesta saakka tykännyt värittää. Työn puolesta ja joskus muutenkin olen aikuisiälläkin väritellyt. Täytyy sanoa, että näissä aikuisille suunnatuissa kirjoissa todella saa hermon lepoasentoon, niinkuin monissa niissä luvataan. Kuvissa on paljon yksityiskohtia ja itse huomaan rentoutuvani jo pelkästään sillä, että suunnittelen, millä värillä minkäkin kohdan voisi värittää. Tehokasta siis!



Sitten tämän viikon toinen uusia asia. Olen nyt reilun vuorokauden viettänyt ilman maitotuotteita. Suurimmin tämä on vaikuttanut aamu- ja iltapalaani, joiden proteiinilähteenä olen käyttänyt rahkaa ja raejuustoa. No, rahka smoothiessa korvautui erittäin helposti ja maistuvasti Alpron mantelimaustetullla soijajugurtilla. Iltapalan raejuusto hakee vielä hyvää sijaista. Iltapalaan on PT:ni mukaan muutenkin tulossa lisäyksiä. Ja ilmeisesti kaikkiin ruokailuihin on tulossa jotain lisää, koska elimistöni on jonkun aikaa ollu jumissa. Maitotuotteiden poisjättäminen on nyt kokeilussa pari kolme viikkoa, jotta nähdään, onko sillä vaikutusta. Ruokavalioni alkaa olla suhteellisen riisuttu, en syö kanaa enkä punaista lihaa, maito ja vilja on pois. Katsotaan miten tässä käy. Joku voi nyt olla sitä mieltä, että ei tule toimimaan etenkään kun treenaan 4-5 kertaa viikossa (kaksi lihaskuntoa PT:n kanssa, 1-2 tanssi/piloxing ja 1 jooga), mutta olen valmis kokeilemaan ja en lähtisi missään nimessä tekemään tätä ilman valvontaa. Olen tässä reilun vuoden aikana huomannnut, kun muutoksia on tullut, että kroppa kyllä kertoo, mitä se tarvitsee.

Muutoksista puheen ollen, tulen jossakin vaiheessa julkaisemaan kuvia omasta muutoksestani. Voin sanoa, että se on "valtava" ;).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista.