sunnuntai 29. maaliskuuta 2015

Viikkoviesti 12: Motivaatio nähty nurkan takana

Olen tässä menneen talven aikana saanut itseni kiinni luvattoman usein motivaation puutteesta. Tällä viikolla olen tietoisesti pohtinut asiaa ja koettanut palauttaa mieleeni sitä mielikuvaa, jonka rakensin itselleni noin vuosi sitten. Perjantaina juttelin asiasta pt:ni kanssa ja ääneen asioista puhuminen auttoi hahmottamaan asiaa paremmin kuin itsekseen märehtiminen.
Ruokailuja sorvataan nyt siihen malliin, missä ne olivat silloin, kun paino tippui toivotulla tahdilla (n. 500 g-1 kg/viikko). Samoin treeniohjelmaan tarvitaan muutoksia, jotta lihaskunto kehittyy ja rasvaa alkaa taas palamaan. Tavoiteltava viikko-ohjelma olisi siis 1,5 tuntia Fustraa, 1x kehonhuolto (hot/ yin jooga), 1x lihaskuntoharjoittelu (esim. circuit) ja 1-2 vapaavalintaista tuntia. Vapaavalintaiset ovat tällä hetkelläe esim. LesMills BodyCombat ja LesMills Sh'bam tai Zumba. Tietenkään joka viikko ei ole mahdollista toteuttaa kaikkia treenejä, mutta mielestäni on hyvä tiedostaa. mikä on tavoite ja mahdollisuuksien mukaan korvata väliin jääneitä ohjattuja treenejä omatoimisella harjoittelulla.
Huomasin vuosi sitten, että NLP:stä saan paljon työkaluja, joilla muuttaa ajattelua ja saavuttaa tavoitteita. Huhtikuun lopulla osallistun Ajatuslataamon valmennukseen, jossa kartoitetaan tavoitteita ja otetaan käyttöön tekniikoita, joilla tavoitteeseen päästään. Toki olen käynyt parikin kurssia NLP:stä ja tekniikat on tuttuja. Omalla kohdallani ne vain tarvitsevat vahvistusta, jotta musitan ottaa ne arjessa käyttööni. Usein huomaan jälkikäteen, että jossain tilanteessa NLP:stä olisi ollut hyötyä.
Tällä hetkellä olen tyytyväinen itseeni (en kuitenkaan liian). Olen saanut paljon asioita pyörähtämään eteenpäin. Juuri nyt ei harmita minkään asian rempallaan oleminen. Minulla on motivaatiota ja halua päästä niihin tavoitteisiin, jotka olen itse itselleni asettanut. Eikä tielläni ole juuri nyt ulkopuolisia esteitä, miksi en voisi tavoitteitani saavuttaa.

Kaunista ja rauhallista Pääsiäisviikkoa Sinulle!

Muutama vuosi sitten askartelemiani Pääsiäiskortteja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista.